Öga för öga?

Vet inte riktigt hur jag skall börja. Tycker att det är svårt att återberätta saker som har hänt samt att sätta ord på mina känslor. Ni får ha lite överseende.

Idag när jag hämtade Elliot hade han två stora rivmärken på sin kind.
Jag frågade honom vad som hade hänt och han svarade att:
- J slog mej.
- Ja, men vad gjorde du innan det då? sa hans fröken då.
Elliot svarade inte.
Jag sa till Elliot att om J slog honom så skulle han säga stopp till henne.
Då fortsatte hans fröken:
- Du tog ju hennes leksak.
Jag sa till Elliot att om han tog hennes leksak så skulle ju inte hon ha rivit honom, utan hon skulle ha sagt stopp till honom. Sen tog jag mitt barn och gick hem.

Alltså; jag fattar inte; menar hon att det skulle det vara okej att riva Elliot bara för att han tog en leksak från det andra barnet? Det är inte dom värderingarna som jag vill ge mitt barn! Det är aldrig okej att slå någon annan. Blir så jäkla trött på den förskolan (ursäkta ordvalen)

Måste nog ha ett samtal med dem...

- K

Kommentarer
Postat av: Julia

Udda resonemang av förskolan tycker jag. Hoppas att de tog upp saken med det andra barnets föräldrar också. Men i vilket fall som helst så är ju ingetdera beteende okej, men det ena rättfärdigar ju inte det andra. Små barn har ju inte samma koll på vad som är okej och inte, och det är ju där som föräldrar och förskola kommer in. Om det är okej att "ge igen", vad får vi då för samhälle i långa loppet?

Tycker absolut du ska prata med dem, om inte annat så för att få veta hur de tänker och därefter bestämma hur ni vill göra.

Kram!

Postat av: Julia

Du är bra rar du! Kram på er

2008-10-17 @ 09:40:58
URL: http://chocolatefrog.blogg,se
Postat av: Jenny & Benjamin

Hur har det gått? Har du pratat med dem?

Som du vet tycker jag precis som du, så jag ville bara hoppa in och ge lite stöttning nu när jag äntligen har uppkoppling igen.

Kramar från oss.

2008-10-20 @ 20:49:03
URL: http://jennyonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback