Mitt stackars barn

I fredags kväll snubblade Elliot på tröskeln med napp i munnen och slog i tänderna så att blodet sprutade. Eftersom det inte fanns någon tandläkare att få tag på den tiden på dygnet fick vi vänta till lördag innan vi kunde åka in akut med honom.
Väl hos tandläkaren fick vi reda på att det bara är att vänta och se vad som händer med tänderna; eventuellt kan det bli tal om att behöva dra ut någon...
Nu är det skonkost och ingen napp eller nappflaska som gäller för min skrutt. Det gör så ont i mitt mammahjärta att jag tror att jag skall dö...

Los Angeles

När jag skriver detta är jag redan hemma - men jag tänkte att jag får avsluta det jag börjat med...
I Los Angeles var det ungefär 20 grader varmt men mörknade mycket tidigare än i Australien. Vi hade tre trevliga men lite stressiga dagar (eftersom jag ville hinna köpa så mycket som möjligt). Vi såg Hollywood, Santa Monica och Melrose - mer hann vi inte. Jag åker gärna tillbaka - finns mycket kvar att se!

Lite bildkommentarer:
Första bilden är i bussen på Lax, utsikten från vårt toafönster, Elliot i sin framåtvända bilstol (fanns inga andra) därefter följer lite bilder från Melrose och Santa monica. Ni kan också se vår hyrbil och var vi bodde. Elliot somnade en stund på planet mellan L.A. och London och sen lite på tåget från Köpenhamn - men annars blev det inte så mycket sömn...

Nya Zeeland

Nu har jag varit i Auckland några dagar. Flygresan hit gick bra (med hjälp av Stesolid). Här är det inte lika varmt; kanske runt 25 grader - ganska behagligt. Hotellet vi bor på ligger på Elliott street - lite kul...

Här har vi varit på Josés spelning, shopat, åkt tåg, promenerat och lite annat (kommer inte på just nu).

I morgon bär det av till Los Angeles där jag, Johan och Elliot skall tillbringa tre dagar tillsammans innan vi kommer hem.

Några bilder från Auckland (kolla in Elliots nya napp och när han ska sova i Johans resväska):

Fortsättning: Melbourne

Eftersom Johan åkte och jag inte kunde mms:a med mobilen, blev det svårt att uppdatera - så jag gör det nu.

I Melbourne blev det över 35 grader varmt, vi drack mycket vatten och rörde oss långsamt. Jag hann dock med en del shoping, museumbesök och ett besök till zoo (man kan ju inte åka till australien missa djuren).

Här följer bilder på hotellrum och -frukost, vagnbyten, fluginvasionsmyggnät med sovande barn under, barnhörnan på melbournes museum, spårvagnstur m.m.

Melbourne

I Melbourne har vi varit i två dagar än så länge. Jag o Johan o Elliot har gått på lite sightseeing (vi gick till Fitzroy). Vi har äntligen hittat ett par somrigare skor till Elliot. Här är inte lika varmt som i Lorne - "bara" runt 27 grader.

Idag åker Johan vidare till Brisbane medan jag o Elliot kommer att stanna här fyra dagar till. Kanske kommer jag lyckas lägga in inlägg via sms - annars dröjer det nog tills den 8 januari då jag och Elliot återser Johan och datorn i Auckland.

Eftersom Elliot inte var med på bilderna ovan (han sov i vagnen) - lägger jag in några på honom o kompisen Sonja när de lekte på middagen igår (medan hennes pappa Erik låg magsjuk på hotellet):

Lorne

På nyårsafton: Med magsjuka och stesolid i kroppen flög jag med Elliot till Melbourne för att åka vidare till Lorne (ca 2 timmar bort). Resan gick under omständigheterna mycket bra.

I Lorne var det meningen att vi skulle fira nyår allihopa. Utmattade av värme (35grader) och magsjuka - somnade jag, Elliot och Johan klockan sju och sov bort hela nyår...

På nyårsdagen gick vi ut och åt en underbar frukost (Elliot åt som om han aldrig sett mat). Därefter badades det - eller nja - Elliot tyckte att det räckte med att doppa fötterna.

På eftermiddagen åkte vi med bil till vårt hotell i Melbourne.

Sydney

I Sydney stannade vi inte så länge (28/12 - 30/12). Vi sov bort hela första dagen.

Dag nummer två försökte jag förgäves hitta ett par inte så varma skor till Elliot. På eftermiddagen var vi med på soundcheck och spelning.

I Logen                     Bra med hörselkåpor             Spelningen var lite lång...

Tredje dagen var det dags för Johan att åka till Tasmanien (för att bli magsjuk på planet). Själv hängde jag med Tobias och Tara (Kompis till Johan och flickvän) blev guidad runt Sydneny och fick magsjuka jag med...