Bra sjukvård!

                                                                              
Igår såg jag och Jr att Elliots långfinger var lite rött. Framåt eftermiddagen hade det röda blivit ännu rödare och det hade blivit en röd rand ned för fingret in på handen. Blodförgiftning tänkte jag - och vi bestämde oss för att åka till doktorn.
Eftersom det var långfredag (mycket är stängt) och Elliot är under 2 år (får inte gå vart som helst), var vi tvugna att åka till Östra. Jag trodde att vi skulle få vänta i timmar - men det tog nog bara 1.5. De sa att han förmodligen hade fått nageltrång som blivit infekterat - så de klippte lite i fingret för att få ut var, tog ett blodprov (som inte visade på några bakterier i blodet) och så fick vi antibiotika utskrivet. Vi fick dessutom order att ha hans hand i ljummet vatten två gånger om dagen men det lär inte bli några problem - Elliot älskar vatten.
Att få i honom antibiotikan var inte heller några problem, han såg till att få i sig allt till sista droppen. Jag smakade på den, och den smakade inte allt för illa...

För att summera: Jag trodde att barnsjukvården var usel och att man fick vänta i en evighet. Jag får nog omvärdera det... Jag trodde att det är svårt att få i barn antibiotika - Jag får nog omvärdera det med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback