Begravning och bakfylla

I fredags åkte vi till Karlskrona för att gå på Johans mormors begravning (hon blev 96.5 år). Denna gång tog det bara strax över fyra timmar att komma fram (det är ganska snabbt för oss i alla fall). Anledningen till att vi inte behövde stanna tjugo gånger p.g.a skrikande barn är denna:
     
Man kan nog inte tro att jag är förskollärare i mitt verkliga liv...

Begravningen gick bra; den var vacker och Elliot höll sig faktiskt ganska lugn. På eftermiddagen gick hela släkten Starup ut och åt (ca 20 pers). Det var gott och trevligt; fast vi satt i ett rum i restaurangen som saknade luft; lite jobbigt. Vi sov på ett hotell som låg inne i Karlskrona - Jag tycker att det är så jobbigt att åka ut till svärföräldrarnas stuga sent på kvällen. Dessutom gillar jag hotellfrukostar.

På lördag morgon vaknade jag med jättehuvudvärk! Illa mådde jag också... Så Johan tog med Elliot och åt frukost. Jag blev kvar i sängen till klockan 13 och spydde fyra gånger... Johan var tvungen att betala för en natt till... (vi skulle egentligen åkt hem på lördagen). Förmodligen har jag lyckats att bli bakfull på de två glasen vitt vin jag drack till begravningsmiddagen! Kul!

Framåt eftermiddagen mådde jag i alla fall lite bättre så vi tog med vårat stackars barn på Mc Donald´s (gud vad vi förstör honom!). Därefter åkte vi ut till Björkenäs där Johans mamma o pappa har sommarstuga. Vi åt middag (utan vin) och Elliot lekte i lekstugan och matade kossorna. Sov gjorde vi inne i Karlskrona.
                 

På söndagen åt vi hotellfrukost hela familjen. Sedan åkte vi hem och Elliot fick titta på teletubbies halva dagen igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback