Barnmisshandel med mera

Nu har det väl gått ungefär en vecka sedan jag skrev senast. En del har hänt:

I söndags kväll skulle jag och Elliot gå ut ur Åhlens. Elliot ville springa ut i gatan - men det ville inte jag att han skulle göra - så jag höll i armen och han drog och vred. Sedan använde han inte armen på hela kvällen... När vi åkte till accessakuten på måndag morgon berättade läkaren att armbågen förmodligen gått ur led. Hon drog den rätt igen, och så tog det ett ta och framåt eftermiddagen rörde Ellie på armen igen - och Karin kan nu även titulera sig som barnmisshandlare...

På tisdag kväll kom min kära sambo hem från japan. Nu har jag inte längre en jätteminiipod utan jag har blivit med en ipod nano; en röd sådan (AIDSipoden):


Ikeaköket kom i onsdags. Nu är halva vardagsrummet fullt av vitvaror och halva Elliots rum är fullt av kartonger med diverse innehåll. Ja, ja, vi blir nog färdiga någon gång i år i alla fall...

Idag sålde jag mitt gamla skrivbord på blocket. Jag blev hela 800 kr rikare! Elliot är nu mer än halvvägs på väg till att bli bärare av en sådan här i vinter:


Kommentarer
Postat av: Jenny & Benjamin

Men stackars Elliot. Och stackars Karin. Mår ni bra igen nu då: Han i armen och du i mammahjärtat?
Massor av tröstkramar från oss.
Och nu har jag skrivit upp dig på listan till nästa Me&I-party. Fast jag vet inte vilken datum det blir eller ens om det lir av, men jag har anmält vårt intresse som det så fint heter...
Kram.

Postat av: Julia och Sanna

men gumman! vilket trauma för er båda! Hur mår ni nu? jag tror det där är så himla lätt hänt. och han hade ju kunnat bli påkörd och det hade ju på inga sätt varit bättre liksom...
Snygg ipod! Själv hade jag bara tappat bort den...
kram på er och puss på elliots armbåge

2007-08-22 @ 21:40:06
URL: http://chocolatefrog.blogg.se
Postat av: Julia och Sanna

The occasion var min tjugoåttonde födelsedag. Tydligen ville min karl ha en yngre fru :D . I vilket fall som helst var det härlit. Huvudsaken är att han mår bra nu. Själv har jag genom oaktsamhet "låtit" mitt barn dratta ned för trappan en gång och ramlat ned från skötbordet en gång. Så jag har också varit på akuten lite oftare än jag skulle önska...
jag tror min unge är delvis mullvad, hon har bökat sig till ett läge tvärsöver sängen med rumpan i vädret. Hon lär ligga pippi-style innan natten är över... Kram på er!

2007-08-23 @ 00:30:58
URL: http://chocolatefrog.blogg.se
Postat av: Julia och Sanna

aaaaaaaaaa! vilket göteborgsinlägg! jag menade givetvis att det var härliGt... trött nu... godnatt!

2007-08-23 @ 00:33:27
URL: http://chocolatefrog.blogg.se
Postat av: Johan

Varför har du MCD reklam på bloggen?

2007-08-27 @ 16:41:21
Postat av: Karin

För att min näsvise sambo skall ha något att fråga om. :)

2007-08-27 @ 19:38:41
URL: http://karinj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback