Överburenhetskontroll

Idag har vi varit på Östra sjukhuset för överburenhetskontroll - har ju gått 42 veckor nu... Gjorde CTG som såg bra ut, ett ultraljud som också såg bra ut. Dessutom kollade hon i fall jag hade öppnat mig något; tappen var mjuk och hade kanske öppnat sig 1.5 cm, så lite har ju hänt...

Berättade för läkaren att jag var lite orolig för hur stor bebisen skulle bli (med tanke på att Elliot vägde 4660 g i vecka 40+3). Hon hade lite svårt att mäta den men när hon skrev in siffrorna som hon fått med ultraljudet i datorn gjorden den en beräkning på att bebisen väger 3300 gram - vi skrattade alla tre åt det... Hon sa dock att hon tror att den kanske ligger någonstans runt 4 kg (vi kan ju alltid hoppas!).

Om ingenting hände innan torsdag skall vi tillbaka då och om ingenting hänt innan måndag nästa vecka blir det igångsättning. Det är väl bara att uthärda lite till...

Kommentarer
Postat av: Julia

Nej men gumman! En sån envis bebis! Jag som var så säker på att det hade blivit bebis nu... Typiskt!

Hoppas att det sätter igång snart så bebis inte blir för stor. Äter du ananas och stark mat nu då eller?

Stor stor kram!!!

Postat av: Jenny

Oh, dockan! Jag kollar in varje dag for att se om det kommit nan bebbe, men icke! Jag tanker pa er.

KRAM!!

2009-07-07 @ 22:36:55
Postat av: Julia

GRATTIS!!!!! Många kramar från oss!

2009-07-09 @ 21:47:01
URL: http://chocolatefrog.blogg.se/
Postat av: Julia

Vi såg Spöket Laban. Men sen fick hon se att Nicke Nyfiken ska komma i augusti, så nu är det ett himlans tjat om att vi ska gå på bio igen... Det hela gick väldigt bra iallafall, och ljudet var inte högt. Men du, när kommer bilder på underverket??????

Kram

2009-07-11 @ 19:49:13
URL: http://chocolatefrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback