Första sjukhusbesöket

I morse när jag skulle byta blöja på Hugo märkte jag att hans snopp var alldeles röd och svullen. Vi ringde till sjukvårdsupplysningen och de tyckte att vi skulle låta en läkare titta på honom.

Väl på Östra tog de tempen på honom (37.2) och kände och tittade. Läkaren tyckte att han var svullen men att det förhoppningsvis skulle hjälpa med att bada honom tre gånger om dagen. Om han däremot skulle sluta kissa eller få feber skall vi åka in med honom igen.

Förhoppningsvis kommer baden att hjälpa hans stackars svullna lilla snopp. Han verkar inte ha värst ont av det som tur är (äter, sover, kissar och kräks)- men det gör ont i mammahjärtat ändå...


Idag, kära vänner sker alltså premiärbadet!

Bilder kommer förhoppningsvis inom kort.

Kommentarer
Postat av: Julia

Stackars liten! Vilken knepig grej! Får vi en pojke den här gången känner jag mig helt handfallen inför rengöring etc, får be om extrakurs på bb. Hoppas han blir bättre snart!

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback