Bvc

I förrgår var vi på Bvc med Hugo för första gången. Han kräks ju en del, så jag var lite (men bara lite) orolig för att han kanske inte skulle ha gått upp så mycket i vikt Det visade sig att han gått upp 200 gram på tre dagar. Bvc-sköterskan sa att det är ungefär så mycket som de vill att bebisarna skall gå upp per vecka... Han får uppenbarligen i sig mer än nog.

Han har lite trånga tårkanaler så han får en massa grönt kladd i ögonen (typ ögoninflammation). De säger att man inte behöver behandla det så länge bebisen inte är rosa i ögonvitan - och det är inte Hugo. Förhoppningsvis har jag mer ont av det än han har... Dessutom verkar det bli bättre och bättre.

Elliot är jättegullig mot bebisen. Han vill hålla honom hela tiden och säger att han kan bära honom för att han vet att man måste hålla huvudet. Det första han frågar varje morgon är: - var är bebisen?
Jr och Elliot sover förresten numera i Elliots rum. Vi köpte en Futon fåtölj som Jr kan sova i. Jag har egentligen ingenting emot att ha Pellie bredvid mig, men är rädd att bebisen skall störa hans nattsömn.

Igår köpte vi det här:

Vi köpte också en cykel till Elliot. En blå Monark. Den får ni se när vi har satt ihop den, han har nämligen inte fått den ännu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback