Nemo

Vi hade en guldfisk här hemma som jag tog över från mitt jobb. Nemo hette han. Elliot tog så väl hand om honom och matade honom två gånger om dagen.
I förrgår morse kom Elliot ut till mig i köket och sa att Nemo var död. Jag gick in i Elliots rum för att se efter. Mycket riktigt: Nemo låg och flöt på sidan. En kombination av dåligt skött vatten och tre nedstoppade godisar var det nog som tog kål på honom.
Jr och Elliot begravde honom i vår rabatt på kvällen.
Nu tror Elliot att det skall växa upp en guldblomma där de "planterat" Nemo.
Fint.

Kommentarer
Postat av: mia

Ge han en vandrande pinne, Lukas älskade sin och så e de lättskötta!!! Sand träinne och släng in en kruka citronmeliss då och då...bara ett tips!

2009-08-10 @ 12:47:53
Postat av: Julia

Sötnos! Vi har en död mal i Sannas akvarium, den får ligga där tills hennes far kommer hem. Undrar vad som växer upp om man begraver en sån i rabatten? Malört?

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback