Ordning och reda

Igår sorterade jag in en del av våra räkningar i en pärm och på eftermiddagen åkte jag och köpte fina register. Känns rätt bra - nu är det bara resten kvar (och det är inte lite).

Elliot fick en film av sin mormor - Hitta Nemo - Den var visst från sju år... Detta tänkte inte jag alls på innan jag satte på den. Vilken puckad mamma jag är! Skulle ju så klart tittat på baksidan innan.  Nu blir han väl förstörd för livet kan jag tänka mig...
Jag har försökt att lägga undan den (tills han blir sju) men han tjatar om "filmen med fisken" hela tiden.  Jag har satt på Teletubbies i stället. Det lämpar sig bättre för en 2.5-åring.

Kommentarer
Postat av: Julia

Hä! Sanna ÄLSKAR "Nemo", hon ser den så ofta hon kommer åt. Hon fattar inte att barracudan i början äter upp mamman och äggen(vi säger att de gömmer sig), och resten tycker hon bara är kul och spännande. Det är så vackra färger i den, och barn älskar fiskar. Jag tror nog att du kan låta Elliot titta på den, var med honom i början bara och förklara vad som händer. Den har dessutom varit bra för oss eftersom den handlar om Nemo och hans pappa, Sanna behöver få se en pappafigur, S har blivit mycket mer poppis sedan vi började med den filmen ;)

Men du gör givetvis som du vill! Då tyckte jag det var värre igår när Sanna ville se Micke och Molle, där kunde jag inte maskera vad som hände med rävmamman...

Kram!

Postat av: mia

Karin!!! Du vet ju att L tittade på denna tidigt oxå och jag håller med om föregående som kommenterade. Nemo`s färger och handlingen är ju underbar, en slags fin story om hur bra pappor är.. L älskar denna och idag är han 8 och tittar fortfarande på den med förtjusning, han skrattar mest åt lilla bläckfisken som "bleckar" på sig och sen tycker han att hajen är cooool! Uppfattar inte den som hemsk, tycker synd om Nemo mest som sitter i akvariet...

2008-10-23 @ 20:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback