Köksuppdatering, kängurus och stesolid

Vår renovering av lägenheten går mycket långsamt framåt. Detta har hänt:
  • Golvet är lagt
  • Själva skåpsinredningen är byggd och fastsatt
  • Vatten och diskmaskin fungerar
  • Spis, ugn, micro är inkopplat
  • Ny el är dragen. Det blev en dyr historia och det enda roliga det medförde (förutom säker el) var att vi blev tvugna att köpa en trådlös ringklocka. Jag köpte en från jacob jensen som har fem olika ringsignaler...
  • Idag var kakelsättaren här och kaklade ovanför bänkarna. Fogning kommer att ske på onsdag. Det blev ett vitt matt kakel som är 10x10 cm.
            

           min spacade ringklocka

Jag och Elliot har blivit erbjudna att följa med på turné till Australien. Eftersom jag är oerhört flygrädd har jag tvekat x antal gånger.
Förra helgen flög jag, Johan och Elliot till Stockholm för att jag skulle provflyga och se hur det kändes. Det gick väl sådär; jag fick i alla fall ingen panikattack... I och för sig bröt jag ihop på söndagen och grät och bad om att får slippa flyga hem (vi hade redan bokat hemresa). Det hela slutade med att min supersnälla pojkvän köpte tågbiljetter till mig och Elliot... Själv flög han hem.
I förrgår var jag i alla fall tvungen att bestämma hur jag ville göra med Australienresan eftersom det skulle bokas hotell o.s.v. Så jag bestämde mig för att göra det. Jag är nog dum annars... Dessutom får jag två veckor till med Elliot eftersom jag börjar jobba i mitten av januari i stället för början :) Nu skall jag bara fixa fram ett stort lager med
lugnande tabletter...
                                

Kommentarer
Postat av: Jenny & Benjamin

Hej gumman. Kul att ni kommer iväg.
Men du, är det bestämt nåt med jobbet? Kommer du tillbaka och vem flyttar isåfall på sig eller placeras du om?
B har fått plats nu, men jag vet inte avdelning än.
Så han börjar inskolning 8 januari och jag håller tummarna för att han kommer till rätt avdelning. S säger att han ska hota Kaj-Koj med att han aldrig kommer serva dem om inte B kommer in dit ;)
Kram från oss

Postat av: Julia och Sanna

Wow vilken grej! Australien... jag är också maniskt flygrädd men reslusten övervínner den i slutändan. Jag fick rådet en gång när jag fick tokpanik från menorca till köpenhamn att dricka rödvin, och hon var läkare... tydligen skall det frigöra nånting, men jag kommer inte ihåg vad. men av någon anledning så nötte jag liksom ned det när vi var usa när jag var gravid med Sanna, då gjorde vi sexton starter och landningar. hm, det är sent och jag babblar, jag tycker iaf att du gör rätt som följer med! Du kan flyga, du är inte rädd!
Låter som köket blir fint! Häftig ringklocka! Kram på dig!

2007-10-24 @ 23:45:05
URL: http://chocolatefrog.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback