Indisk mat

Indisk mat

I dag var jag och Johan och Elliot ute och åt på restaurang. Vi käkade indiskt och efersom vi hade tagit bussen in kunde både jag och Jr unna oss en öl. Elliot åt raita, naanbröd, citronklyfta och lite chicken tandoori. Det gick faktiskt ganska bra att ta med en halvvild ettåring på restaurang - vi kunde bara inte äta riktigt lika långsamt som vi hade gjort om vi inte hade haft barn med...



Nu - när johan har nattat färdigt våran bebis - skall vi se på film: the last king of scotland blir det. Handlar om Idi Amin. Jag ville egentligen se en romantisk komedi, men Oprah har sagt att denna är bra, så vi får hoppas att den är det. Jag och Johan har inte sett på dvd sedan Elliot föddes - om man inte räknar Teletubbies förstås.
På tal om Teletubbiesarna så sjunger Elliot med i teletubbiesången (han sjunger Lalaa) Hur gulligt som helt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback