uppdatering: renoveringen

Nu har det hänt lite grann på renoveringsfronten igen.

I onsdags var målaren här och tapetserade vår hall. Största delen av hallen är i en beigaktig färg. På en av väggarna är det en fondtapet från Osborne & little. Den ser ut så här:


Golvet är samma som i köket, dvs kastanj. Vi kommer att använda vår gamla skohylla (i ek från Åhlens) och köpa oss en matchande hatthylla också den ifrån Åhlens

På ena väggen (förmodligen mitt emot fondväggen) skall denna anslagstavla/griffeltavla/brevställ som vi köpte på Ikea hänga:


Vi kommer också att köpa oss ett skoskåp från Mio - fast i svart såklart:


Ovanför skoskåpet skall förmodligen denna ram hänga. Fast vi skall sätta i en spegel


Självklart skall jag även byta ut de gamla strömbrytarna i hallen mot dessa: (redan inhandlade)


Känns som om jag kanske har kommit tillbaka till min svarta tonårsperiod då jag t.o.m målade elementet svart med en spritpenna... Det skall jag förresten göra nu med - fast denna gången skall jag måla med elementfärg.

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej!! Vad mycket det hade hänt när jag inte varit inne på ett par dagar!
Vart ska jag börja? Kul att se att du svarade på utmaningen, det är så kul att lära sig lite mer om andra!
Vagnarna kan jag inte ge råd om, känner inte till dem tyvärr. Vad vi tittade på när vi skulle ha en sulky var att ryggen gick att fälla så det skulle gå att sova i den, att det fanns suflett och utrymme undertill för förvaring. Och det verkade ju båda två ha.
Inredningen verkar också bli ursnygg! Riktigt så genomtänkt är jag inte när jag renoverar, jag är bara glad att det händer något!
Har det blivit några skor förresten? Vintern sägs vara på gång, även om det mer känns som vår ute.
Kram på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback